Een dag uit het leven van een weddingplanner

Wanneer ik mensen vertel dat ik weddingplanner ben, krijg ik bijna altijd te horen: wat een gave baan! Alleen maar bezig zijn met vrolijke, verliefde mensen die hun liefde vieren! En dat is het ook 😊. Maar vóór die droombruiloft kan plaatsvinden, gaat er natuurlijk eerst nog een hoop werk aan vooraf. In deze blog neem ik jullie mee tijdens een van mijn werkdagen op kantoor en geef ik jullie graag een kijkje in mijn leven als weddingplanner.

7.00 uur
De wekker gaat. Meestal schiet ik dan meteen in de ‘regelmodus’, want mijn 5-jarige dochtertje Arwen moet naar school. En geloof me: de meeste bruidsparen zijn makkelijker ergens op tijd te krijgen dan een kleuter! 😉 Toch heb ik altijd zin om aan de werkdag te beginnen, want sinds ik zelfstandig ondernemer ben is werken zóveel leuker geworden!

8.30 uur
Nadat ik mijn dochtertje heb weggebracht, kruip ik achter mijn laptop. Ik begin vandaag met een uitgebreide mail aan een van ‘mijn’ bruidsparen. Zij trouwen volgend jaar in een kasteeltje in de Belgische Ardennen. Ik heb eerder deze week offertes opgevraagd bij diverse cateraars en die heb ik inmiddels binnen. Ik maak een mooie, overzichtelijke mail waarin ik de verschillende cateraars met elkaar vergelijk en het bruidspaar adviseer bij hun keuze.

9.30 uur
Net nadat ik klaar ben met de mail, krijg ik een mailtje binnen van een bruidspaar dat pas is getrouwd. Ik heb hen mogen helpen als ceremoniemeester op hun ‘Coronaproof’ bruiloft. Het is een superlieve review, gelukkig waren ze heel erg blij met mijn hulp en zijn ze me erg dankbaar. Ik besluit de review meteen op mijn website te zetten, het kan andere bruidsparen wellicht helpen bij hun keuze voor een weddingplanner of ceremoniemeester.

10.00 uur
Om 10 uur stap ik in de auto. Ik heb om half 11 een afspraak bij een trouwlocatie en dat is ongeveer een half uurtje rijden. Overigens rijd ik normaal gesproken meestal in mijn ‘gewone’ auto en niet in mijn Fiat 500 oldtimer, die ik verhuur voor bruiloften… 😊

10.30 uur
Ik kom aan bij de locatie: Bovendonk in Hoeven. Het is een oud klooster en een prachtige locatie om te trouwen. Ik heb hier een afspraak met een bruidspaar, we bekijken samen de verschillende ruimtes en maken een keuze in welk onderdeel van hun trouwdag waar gaat plaatsvinden. Al eerder heb ik een eerste opzet gemaakt van het draaiboek voor hun grote dag, dat neem ik na afloop met hen door. Ze zijn erg enthousiast, hun dag begint steeds meer vorm te krijgen!

13.00 uur
Rond lunchtijd ben ik weer thuis en ik neem dan ook eerst de tijd om even een lekker broodje te eten. Ook ruim ik de vaatwasser leeg en zet ik meteen een wasje aan. Toch wel praktisch, een kantoor aan huis… 😉

14.00 uur
Na de lunch ga ik aan de slag met mijn kwartaaladministratie. Als ondernemer moet je elk kwartaal je inkomsten en uitgaven doorgeven aan de belasting. Het is niet mijn favoriete klusje, maar het hoort er nu eenmaal bij. Even doorbikkelen dus maar…

15.30 uur
Er komt een mail binnen van een fotograaf die laatst een van ‘mijn’ bruiloften heeft gefotografeerd. De foto’s zijn klaar! Ik vraag altijd aan het bruidspaar én de fotograaf of ik de foto’s mag hebben, zodat ik deze ook weer kan gebruiken voor mijn website en social media. Hierbij vermeld ik uiteraard altijd de naam van de fotograaf. Bij het zien van de foto’s word ik helemaal vrolijk en ik denk even terug aan de geweldige dag. Wat was het mooi! Dit was helaas een van de weinige bruiloften van 2020, want door de Corona-crisis zijn bijna alle bruiloften verplaatst naar volgend jaar… Ik besluit meteen een van de foto’s op Instagram en Facebook te plaatsen, zodat mijn volgers ook kunnen meegenieten van het geweldige plaatje. 😊

16.00 uur
Het is tijd voor een van mijn grote hobby’s: vluchten boeken! 😊 Voor de bruiloft van een ‘nieuw’ bruidspaar vliegen we over een paar weken samen naar Italië, om daar diverse trouwlocaties te bezoeken. Ze willen graag volgend jaar trouwen in het prachtige Toscane, het liefst in een authentieke agriturismo. Ik ken natuurlijk genoeg mooie plekjes daar, dus ik heb de afgelopen week al contact gehad met diverse locaties, om beschikbaarheid en prijzen op te vragen. Ik boek een vlucht voor het bruidspaar en mezelf en stuur meteen een mail naar een van de locaties of we er ook kunnen overnachten in die periode. Dat kan! Jippie, ik kan niet wachten om die kant op te gaan!

17.00 uur
Het is tijd om mijn dochtertje op te halen van de BSO. Ze is lekker moe dus na het eten gaat ze meteen naar boven, in bad en naar bed. Dat komt mooi uit, want ik werk vanavond nog even door…

20.00 uur
Ik heb een afspraak met een zelfstandig trouwambtenaar uit de regio. We hebben 2 bruiloften op de planning waarbij we gaan samenwerken, dus het is leuk om dit soort contacten warm te houden en af en toe een bakkie te doen samen. Een fijn en betrouwbaar netwerk is heel veel waard als weddingplanner! En doordat 2020 een relatief rustig jaar wordt qua bruiloften, heb ik deze zomer extra veel tijd om te netwerken.

22.00 uur
Het was een leuke afspraak en moe maar voldaan kom ik thuis. Ik probeer zo weinig mogelijk afspraken in de avond te plannen, maar toch komt het wel eens voor. Al krijg ik er ook altijd weer veel energie van! Ik kijk nog even televisie samen met mijn vriend, voor ik ga slapen. Ik heb nu al weer zin in morgen, want dan staat er weer een leuke werkdag gepland. Wat een leuke baan heb ik toch!

Kunnen jullie hulp kunnen gebruiken bij de planning en organisatie van jullie grote dag, neem dan gerust contact op, ik help jullie graag!

De anderhalvemeter-bruiloft van Lia en Peter – 5 juni 2020

De bruiloft van Lia en Peter was een bijzondere. En dan met name de aanloop ernaartoe. Al had het aanzoek al 3 jaar daarvoor plaatsgevonden (ook op 5 juni, vandaar de gekozen datum!), pas kort voor de trouwdag was duidelijk dat het feest daadwerkelijk door kon gaan. Nederland – en de rest van de wereld – was op dat moment in de greep van het Corona-virus, en de toekomst was ineens op vele fronten onzeker. Veel bruidsparen hadden het plannen van hun grote dag even stilgelegd en er werden zelfs al knopen doorgehakt om bruiloften te verplaatsen naar volgend jaar. Maar Lia en Peter lieten zich niet afschrikken, die bruiloft ging er komen, hoe dan ook!

Vier weken voor de grote dag werden de uitnodigingen verstuurd. Prachtige kaarten, besteld bij Cotton Bird, in een romantisch chique stijl. Die avond stond er weer een persconferentie gepland waarin Mark Rutte de laatste stand van zaken rondom het Corona-virus meldde. Ze hadden gehoopt dat er per 1 juni al weer wat grotere bruiloften gevierd konden worden, maar helaas bleef het bij maximaal 30 personen in een binnenruimte. Wel mochten er meer mensen bij elkaar komen op het terras, dus ze besloten het feest zowel binnen als buiten te gaan plannen. Gelukkig was het sowieso al hun bedoeling de bruiloft klein en intiem te houden, zonder avondfeest, dus dat moest gaan lukken!

Twee weken later bleek er toch wel érg veel geregel op hen af te komen… Met beide een fulltimebaan én 2 kinderen sloeg de paniek even toe. Ik kreeg een mail van ze, met daarin letterlijk de tekst: HELP! 😊 De volgende dag zat ik al bij hen aan tafel (op anderhalve meter uiteraard…) en mocht ik samen met hen aan de slag om in 2 weken tijd een bruiloft te regelen. I love it! We hadden intensief contact en dat werkte eigenlijk wel heel prettig! Waar ik meestal minimaal een jaar aan voorbereidingstijd heb, was dit meteen het andere uiterste. Elke dag hakten we wel weer wat knopen door en al gauw was het draaiboek zo goed als klaar. Er kon getrouwd worden!

Helaas werkte het weer niet echt mee op 5 juni. Na 2 prachtige weken met bijna alleen maar dagen boven de 25 graden, was het die dag fris, nat en stormachtig… Hoewel ik als weddingplanner bijna álles voor mijn bruidsparen kan regelen, is het weer helaas iets wat ik niet in de hand heb. Wel zorg ik uiteraard altijd voor een plan A en een plan B 😊. En gelukkig heb ik genoeg mooie witte paraplu’s, dus dat betekende: paraplu’s mee tijdens de fotoshoot en gaan! Lia zag er geweldig uit in haar prachtige blauwe jurk en Peter shinede in zijn stijlvolle maatpak van Michael & Giso.

Bruiloft met regen

Lia en Peter hadden de ceremonie gepland in het prachtige stadhuis van Breda. Omdat er daar helaas ook maar maximaal 30 mensen aanwezig mochten zijn, hebben we de overige gasten laten weten dat ze al wat eerder naar de feestlocatie mochten komen: de Jacobushoeve in Dorst. Daar had ik een videoverbinding voor ze gerealiseerd, zodat alle gasten toch live konden meekijken met de ceremonie. Bij de Jacobushoeve ontving ik alle gasten en zorgde ik ervoor dat iedereen een plekje kreeg waar ze de ceremonie goed konden volgen én ze zich aan de anderhalvemeter-regel konden houden. Het werd een prachtige, persoonlijke ceremonie, begeleid door BABS Astrid de Koning-Andriessen, waarbij veel aanwezigen een traantje hebben weggepinkt… Ook op de feestlocatie zaten de gasten zowel binnen als buiten met ingehouden adem te luisteren.

Anderhalvemeterbruiloft Lia en Peter

Na een korte fotoshoot in het stadhuis door fotograaf Jelle van der Meulen van McMill Fotografie, kwam het bruidspaar in een prachtige Mercedes (Peter is fan!) naar de Jacobushoeve. Daar stonden alle gasten hen met een glas champagne op te wachten. Échte champagne, want als champagneliefhebber is Peter persoonlijk een goede champagne gaan uitkiezen in de Franse Champagne-streek. Als weddingplanner heb ik het geluk dat ik heel vaak een glaasje mee mag drinken, dus ik kan het weten: hij was heerlijk! 😊

Na de champagne werd een overheerlijke lunch uitgeserveerd, met onder andere ambachtelijke hamburgers van de Big Green Egg. En geloof me, die was écht big hier! Met de ene helft van de gasten binnen en de andere helft buiten onder de mooie stretchtent, werd het een heel gezellige middag. Samen met het personeel van de Jacobushoeve zorgde ik ervoor dat de gasten comfortabel konden zitten aan de grote, gezellige picknicktafels en we de anderhalve meter toch prima konden handhaven. Meerdere terrasheaters zorgden ervoor dat het goed toeven was onder de prachtige stretchtent. Er werd heerlijk geborreld en gekletst, met op de achtergrond de prachtige live-muziek van de akoestische popband NBDY KNWS.

Het was het ultieme bewijs dat een anderhalvemeter-bruiloft nog steeds een geweldige dag kan zijn, want met een leuk bruidspaar en gezellige gasten wordt het vanzelf geslaagd!

Kunnen jullie ook hulp kunnen gebruiken bij de planning en organisatie van jullie grote dag, neem dan gerust contact op, ik help jullie graag!

Trouwen tijdens Corona: het bewijs dat je toch een prachtige bruiloft kunt hebben!

Trouwen tijdens Corona: wel of niet doen? Het Corona-virus heeft helaas al heel wat weken de wereld in zijn greep. Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd heeft dit virus tot nu toe al vele slachtoffers gemaakt en zijn er rigoureuze maatregelen genomen om het virus gezamenlijk te kunnen indammen. Deze maatregelen hebben impact op iedereen. Oók wanneer je trouwplannen hebt voor 2020. In deze blog lees je alles over trouwen tijdens Corona.

Wanneer je plannen had om in de eerste helft van 2020 te gaan trouwen, kan het zijn dat dit niet door kon gaan. Met name in maart, april en mei was dit geruime tijd onmogelijk, simpelweg omdat horeca gesloten was en bijeenkomsten verboden waren. Toch komt er nu langzaam wat meer lucht. De regering is begonnen met een versoepeling van de maatregelen en dat zorgt ervoor dat er in de zomer en het najaar weer steeds meer mogelijkheden komen om bruiloften tóch door te laten gaan. Natuurlijk zal de 1,5-meter-regel er voorlopig echt nog wel zijn, maar zelfs dán zijn er talloze manier om tóch jullie bruiloft te vieren op een prachtige en intieme manier, mét jullie vrienden en familie!

Enkele van mijn collega’s uit de trouwbranche hebben de handen ineengeslagen en zijn gaan brainstormen over creatieve oplossingen binnen de huidige situatie en alle maatregelen in onze anderhalve meter samenleving. Met als uitgangspunt: “Hoe vier je nú een prachtige, intieme bruiloft?”. Zij maakten een inspiratiedocument, met daarin álle informatie over trouwen ten tijde van Corona. Zo bevat het document checklisten per leverancier (trouwlocatie, cateraar, weddingplanner, ceremoniemeester, haarstylist, visagist, fotograaf/videograaf, trouwambtenaar, muziek, entertainment en (bloem)stylist) en een checklist met wat jullie niet moeten vergeten in de communicatie naar de gasten toe. Graag deel ik dat inspiratiedocument met jullie!


Foto: Mon et Mine

Een kleine side note: de ideeën en tips die in het document staan beschreven, kunnen wijzigen op het moment dat de overheid nieuwe maatregelen of versoepeling van de maatregelen aankondigt. Het document zal dan ook regelmatig worden geüpdatet. Daarnaast kunnen trouwlocaties of gemeentes individueel afwijken van de maatregelen die door de regering zijn gesteld. Check dit dus goed bij jullie trouwlocatie en/of de betreffende gemeente.

Ik wens jullie veel leesplezier en inspiratie toe en hoop dat jullie óók ten tijde van Corona een geweldige bruiloft zullen hebben!

Denken jullie erover om tijdens de Corona-maatregelen te trouwen en kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Neem dan nu contact op voor een gratis kennismakingsgesprek om te kijken wat ik voor jullie kan betekenen!

De volgende professionals hebben meegedacht in de denktank en meegewerkt aan de fotoshoot:

Bloemstylist: Bloemenservice Nederland
Bruidstaart & zoetigheden: Sugarlips Cakes
Drukwerk: Maxcript
Film: Bruidbeeld (deze komt er nog aan!)
Fotografie: Mon et Mine
Haarstylist & Visagist: Bruid en Beauty Nederland
Maatpak: Rietbergh Trouwpakken
Modellen: Wesley Nuis & Linda Hastrich
Mondkapjes: Voila make it personal
Muzikaal entertainmentbureau: LoveSound & Swinging.nl
Overnachtingslocatie t.b.v. de voorbereidingen: Het Raatshuisje
Ringen: Rings of Love
Sfeercatering: Heerlijk & Hecht
Stylist: Best Day Ever Events
Trouwambtenaar: Joanne Trouwt
Trouwjurk: Bruidsmode LaDonna
Trouwlocatie: De Hazelhof
T-shirts: For Your Wedding
Weddingplanning & organisatie: het Bruidsmeisje, Best Day Ever Events & Frederiek Klop.

(De websites van deze leveranciers kun je vinden in het inspiratiedocument!)

Trouwen in de herfst: 8 goede redenen om voor een herfstbruiloft te kiezen

Trouwen in de herfst heeft heel wat voordelen. Het is misschien niet het meest voor de hand liggende seizoen om te trouwen, maar het is zeker het overwegen waard! Hieronder heb ik 8 goede redenen voor je op een rijtje gezet.

  1. De natuur is op z’n mooist
    In de herfst vind je in de natuur de prachtigste kleuren terug. Bladeren in geel, oranje en de mooiste roodtinten. Deels verkleurde bomen, vallende blaadjes, dennenappels, kastanjes, noem maar op! Het is niet alleen een decor voor de prachtigste foto’s, het ruikt ook nog eens heel erg lekker. En zeker met een fijn najaarszonnetje word je hier gewoon heel vrolijk van!


Foto: Nynke Fotografie

  1. Je bent origineel
    Het grootste deel van de Nederlandse bruidsparen trouwt nog steeds in de maanden mei tot en met september. Ze hopen daarbij uiteraard op een beetje lekker weer en, eerlijk is eerlijk, die kans is dan natuurlijk ook het grootst. Toch ben je een stuk origineler wanneer je ervoor kiest om te trouwen in de herfst, want vraag maar eens rond: wie van je vrienden en familie heeft er al eens een herfstbruiloft gehad? Dat zullen er niet veel zijn. Grote kans dat jullie bruiloft er dus niet ‘standaard’ uitziet en je gasten dus eerder zal bijblijven.
  1. Je hebt geen hoge verwachtingen van het weer
    Het weer blijft altijd een lastig punt in Nederland. Als weddingplanner zeg ik vaak tegen mijn bruidsparen: ik kan bijna álles voor jullie regelen, behalve het weer… In de dagen voor de bruiloft wordt er vaak meerdere keren per dag naar de weersvoorspellingen gekeken, maar garanties heb je natuurlijk nooit. Nu is het sowieso verstandig om altijd een plan A én een plan B te maken (een optie bij mooi weer en een optie bij minder mooi weer), maar vaak blijft het bruidspaar toch hopen op het perfecte weer. Het grote voordeel van trouwen in de herfst, is dat de kans op warm en droog weer een stuk kleiner is en dat de verwachtingen dus ook veel minder hoog zijn. En dat scheelt een hoop stress!
  1. Prachtige foto’s
    In de herfst is het licht in Nederland anders dan in de zomer. De zon staat wat lager en is minder fel. Dit zorgt voor prachtig, warm licht wat perfect is voor tijdens jullie fotoshoot. Daarnaast kun je de natuur uiteraard gebruiken als decor, dus zorg dat je ook zeker wat foto’s in het bos maakt. En valt de regen met bakken uit de lucht? Zelfs dan maak je de tofste foto’s! Neem een paraplu mee en trek er toch even op uit.
  1. Meer keuze in beschikbare locaties en lagere tarieven
    Omdat oktober en november (nog) niet zulke populaire trouwmaanden zijn, betekent dat dat je vaak ook meer keuze hebt in beschikbare trouwlocaties. Ook wanneer je korter van te voren begint met het plannen van je bruiloft, heb je grote kans dat de locatie van jullie dromen nog beschikbaar is. Daarnaast hanteren sommige locaties en leveranciers tarieven voor hoogseizoen en laagseizoen, en zou je wat dat betreft ook precies met je neus in de boter kunnen vallen!
  1. Je kunt geweldige dingen doen met je styling
    De herfst is het ideale seizoen om elementen uit de natuur terug te laten komen in je styling. Kies bijvoorbeeld voor herfstkleuren in het bruidsboeket of op tafel. En houd je niet van geel en oranje, denk dan ook eens aan donkerrood of donderpaars, ook prachtige herfstkleuren! Dennenappels zijn ideaal om bijvoorbeeld de naamkaartjes van de gasten in te steken en op de borden op de dinertafel te plaatsen. En wat dacht je van lichtjes? Omdat het buiten vroeger donker wordt, kun je heel veel sfeer maken met kaarsjes en lichtjes. Zó gezellig!


Foto: Nynke Fotografie

  1. Grotere kans dat familie en vrienden aanwezig zijn
    Als je in de zomermaanden trouwt, is het altijd een risico dat vrienden en familie op die datum nèt op vakantie zijn. Het aantal afmeldingen ligt in de zomer daarom altijd wat hoger. En dat is wéér zo’n geweldig voordeel van trouwen in de herfst… Het is – behalve de herfstvakantie dan – geen typische vakantieperiode en de kans dat al jullie belangrijkste gasten op jullie trouwdag aanwezig zullen zijn is dus veel groter!
  1. Keuze uit geweldige outfits
    Qua outfit zijn er ook veel toffe mogelijkheden in de herfst. Kies bijvoorbeeld voor een trouwjurk met lange mouwen of zorg dat je een bijpassend vestje, bontje of sjaal bij je hebt. En ook voor de man heeft trouwen in het najaar heel wat voordelen. Een pak kan in de zomer behoorlijk warm zijn en het kan erg vervelend zijn als je na een uur al helemaal bezweet bent. De temperatuur is in de herfst vaak veel aangenamer en dat betekent beter weer voor een trouwpak!

Denken jullie erover om in de herfst te trouwen en kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Neem dan nu contact op voor een gratis kennismakingsgesprek om te kijken wat ik voor jullie kan betekenen!

5 handige tips voor de aanschaf van je trouwpak

Als weddingplanner ben ik er voor jullie om de perfecte trouwdag te organiseren. Uiteraard hoort hier ook het juiste trouwpak bij, het is ten slotte belangrijk dat het totaalplaatje klopt en dat je je prettig voelt! Een goede maatwerkspecialist weet hier alles van. Zij kijken niet alleen naar wat jouw wensen zijn, maar ook naar de setting van de huwelijksdag bij het ontwerpen van het juiste trouwpak. Ga jij of jouw aanstaande binnenkort een trouwpak kopen? Neem dan zeker deze tips door, om een miskoop te voorkomen.

1. Stel richtlijnen voor jezelf op
Voordat je op zoek gaat moet je voor jezelf vaststellen wat je wensen zijn. Stel allereerst je budget vast, zo kader je direct de mogelijkheden af. Een confectie trouwpak is bijvoorbeeld goedkoper dan een volledig op maat gemaakt trouwpak. De prijs hoeft echter niet altijd veel te verschillen.
Verder is het van belang wat je uit wilt stralen. Je hoeft nog niet precies te weten wat je wilt dragen, maar een richtlijn hierin is wel prettig. Vragen die je jezelf hierbij kunt stellen zijn bijvoorbeeld: wil je een sportieve, klassieke of zomerse uitstraling? Wat voor kleuren zie je voor je bij deze look? Ga je voor tweedelig of driedelig? Daarnaast is het prettig te bedenken of je het pak na de huwelijksdag nog vaker wilt dragen. Hoe meer je al weet hoe gerichter je op zoek kunt.
Zodra je de richtlijnen voor jezelf hebt opgesteld is het wel zo fijn deze te visualiseren en concretiseren, dus tijd voor huiswerk! Begin met het maken van een moodboard, dit kan gemakkelijk via Pinterest. Hiermee kan je ook goed visualiseren wat je mooi vindt en wat je uit wilt stralen. Het is handig om de trouwlocatie, de decoratie, een eventuele themakleur en de dresscode voor de gasten mee te nemen in je moodboard. Hier kunnen de tailors rekening mee houden zodat ze het plaatje kloppend kunnen maken. Verder is het belangrijk informatie te verzamelen, zodat alles één geheel vormt. Zorg er verder voor dat tenminste één iemand, bijvoorbeeld de tailor, de outfit van je partner heeft gezien en een stofstaaltje voor handen heeft. Zo kunnen jullie als perfecte match dit ook daadwerkelijk uitstralen.

2. Ga na wat bij jou past in het tijdsbestek dat je hebt
Ten tweede – maar nét zo belangrijk – begin op tijd met je zoektocht! Niemand wil enkele dagen voor de bruiloft stress. Wanneer je nog een nachtje over je keuzes wilt slapen of wellicht last minuten nog iets wil laten aanpassen aan je pak, is te adviseren om uiterlijk tien weken voor je bruiloft de eerste afspraak te hebben voor je trouwpak. Tijdens deze afspraak kun je je opgestelde richtlijnen meenemen. Zo ben je er zeker van dat het trouwpak voldoet aan jouw wensen.
Tot slot is het van belang om na te gaan of een tailor bij de past. Bekijk op internet verschillende zaken zodat je een beetje gevoel krijgt van het bedrijf. Heb je een klein budget? Ga dan voor confectie. Heb je een moeilijke maat of wil je echt wat exclusiefs? Ga dan voor bespoke tailoring en stel je trouwpak volledig zelf samen.

3. Sta open voor advies
Het gaat tijdens de bruiloft om jou en jullie. Jij hoort je goed te voelen in je pak en deze niet te kopen omdat je moeder hem zo mooi vindt. Desalniettemin, is het belangrijk open te staan voor advies. Een stylist kan de kleuren kiezen die het beste bij jou staan. Verder is het van belang dat het trouwpak je complimenteert. Het hoort je ‘zwakkere’ punten te verdoezelen en je sterke punten nog beter uit te laten komen. Een ander voordeel van bespoke trouwpakken: ze kunnen geheel aangepast worden aan jouw lichaamskenmerken.

4. Let op de details
Je hebt hier waarschijnlijk nog niet over nagedacht, maar de details en maakwijze van je pak kunnen je outfit maken of breken. Let allereerst op de knopen op het pak. Kies je bijvoorbeeld voor knopen gemaakt van natuurlijke producten, zoals hoorn of parelmoer, dan geeft dit het geheel een chique uitstraling en kun je hier gemakkelijk je schoenen op aanpassen. Een ander belangrijk detail is het binnenwerk van het pak. Een pak dat geplakt is gaat snel ribbelen, een half- of full canvas pak geeft je bovenlijf meer body en blijft mooi, ook na vele malen dragen. Dit is van belang als jij je trouwpak nog vaker wil dragen in een zakelijke omgeving of voor meerdere speciale gelegenheden. Het is een goede investering een goed pak in huis te hebben voor verschillende gelegenheden. Hierdoor kun je beter geen kwetsbare stoffen kiezen, zoals linnen. Kies natuurlijke en duurzame materialen en je hebt jarenlang plezier van je trouwpak!

5 Ga op de koffie bij Michael & Giso
Een maatwerkspecialist waar ik mijn bruidegommen graag naar toe stuur is Michael & Giso. Zij maken uitsluitend pakken en overhemden op maat volgens de bespoke tailoring methode. Door hun werkwijze krijg je zeker geen dertien uit een dozijn trouwpak, zoals je bij confectie veel ziet, en het is ook nog eens betaalbaar. De prijs van een bespoke trouwpak bij Michael & Giso ligt tussen de €900,- en €1900,-. Bij Michael & Giso stel jij zelf je pak samen op basis van een stofstaal en diverse stijl opties, samen met je eigen tailor. Verder meten ze jou op en letten op je houdingen, zodat het pak niet alleen precies aan je wensen voldoet, maar ook comfortabel draagt en perfect zit. Michael & Giso is gevestigd in Breda en Amsterdam.

Wil je een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek onder het genot van een heerlijke espresso? Neem dan contact op:

Michael & Giso
Breda: 076-5138860
Amsterdam: 020-3080081
www.michael-giso.com

Benieuwd wat ik als weddingplanner voor jullie kan betekenen? Neem dan contact met me op.

Wat zijn de taken van een ceremoniemeester?

Wanneer je gaat trouwen, wordt er vaak de hulp ingeroepen van een ceremoniemeester. En dat is best wel fijn, want er komt een hoop kijken bij het organiseren van een bruiloft! En niet te vergeten tijdens de trouwdag zelf… Maar wat zijn nu eigenlijk de taken van een ceremoniemeester? Dit bepaal je natuurlijk helemaal zelf, het is aan jullie wat je het liefste zelf doet en in hoeverre je je ceremoniemeester met taken wil ‘belasten’. Hieronder vind je een overzicht van de meest gekozen taken.

1.)    Vaak kijkt een ceremoniemeester al mee vanaf het begin: hij of zij helpt het bruidspaar met het maken van bepaalde keuzes of het contact met leveranciers. Dit kan ook erg handig zijn wanneer de ceremoniemeester op de trouwdag zelf contactpersoon is voor bijvoorbeeld de banketbakker (bruidstaart!) of de locatiemanager van de trouwlocatie. Plan tijdig een of meerdere afspraken in om samen te gaan zitten of de taken te verdelen.

2.)    Een ceremoniemeester wordt ook vaak gevraagd om het vrijgezellenfeest te organiseren van de aanstaande bruid en/of bruidegom. Ook al is een vrijgezellenfeest vaak een verrassing, het is wel verstandig om de ceremoniemeester te laten weten wie je graag bij je vrijgezellenfeest zou willen hebben en wat je per se wel of niet wil doen.

3.)    De communicatie met de gasten. De uitnodiging kun je als bruidspaar natuurlijk zelf regelen, maar met sommige zaken wil je je niet zelf bezighouden. Er wordt daarom met de uitnodiging vaak een brief meegestuurd door de ceremoniemeester, waarin alle praktische dingen vermeld staan. Denk bijvoorbeeld aan eventuele dieetwensen of het houden van speeches of stukjes door de gasten. Ook is de ceremoniemeester de uitgewezen persoon om de aan- en afmeldingen bij te houden.

4.)    Het maken van een draaiboek. Het is prettig om de planning van jullie grote dag vast te leggen in een draaiboek. Omdat de ceremoniemeester meestal degene is die op de dag zelf de tijdsplanning bewaakt, is het handig dat dit ook degene is die het draaiboek maakt. Hij of zij moet ten slotte aan één woord genoeg hebben om op de dag zelf alles in goede banen te kunnen leiden. Tip: neem in het draaiboek ook altijd een overzicht op van alle leveranciers, inclusief telefoonnummers. Zo kun je snel de juiste persoon bereiken, mocht dat nodig zijn.

5.)    Vaak wordt een ceremoniemeester ook gevraagd om mee te helpen met de aankleding van de locatie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het neerzetten van een welkomstbord, het versieren met slingers, ballonnen of bloemen, het neerleggen van een gastenboek, het inrichten van een photobooth, het aankleden van de cadeautafel, de inrichting van een kinderspeelhoek, het klaarzetten van de bedankjes en ga zo maar door!


Lotte Vogels, professioneel ceremoniemeester.
Foto:
Bruno y Garea

6.)    De ceremoniemeester fungeert op de grote dag als hét aanspreekpunt voor… nouja, bijna iedereen! Hij of zij blijft regelmatig checken of het het bruidspaar aan niks ontbreekt, maar is ook het eerste aanspreekpunt voor de gasten én de leveranciers. Zo kun je het ene moment bezig zijn het bruidspaar een snack te brengen (geloof me, zij vergeten op zo’n dag zelf vaak te eten en te drinken!), het andere moment sta je in de keuken met een gast die zijn rode wijn over zijn witte blouse heeft gegooid en even later ontvang je de dj om hem de envelop met zijn gage te overhandigen. Rennen en vliegen soms dus!

7.)    Tot slot is het aan de ceremoniemeester om er voor te zorgen dat alles vlekkeloos verloopt. Dit doe je door de planning van de dag te bewaken, maar ook door de gasten bijvoorbeeld aanwijzingen te geven over wat er van hen verwacht wordt. Het is vaak niet erg als een onderdeel 10 minuten uitloopt, maar op sommige momenten zit je wel aan een tijd vast, zoals bijvoorbeeld bij de officiële ceremonie. Ook lopen er áltijd dingen anders dan gepland, dus is het aan de ceremoniemeester om op zo’n moment met een oplossing te komen.

Het moge duidelijk zijn dat de taak van ceremoniemeester best een pittige taak kan zijn! Er gaat behoorlijk wat tijd zitten in de organisatie van een bruiloft en op de dag zelf zijn er tientallen kleine taakjes waar een bruidspaar hulp bij kan gebruiken, om zo zelf een zorgeloze dag te hebben. Het is dus belangrijk om goed te bedenken of deze rol bij iemand past: heeft diegene organisatietalent, heeft hij of zij voldoende tijd en vooral: vindt hij of zij het leuk om te doen!

Tegenwoordig wordt er steeds vaker gekozen voor het inhuren van een professioneel ceremoniemeester. Dit zijn meestal weddingplanners die je ook enkel voor de dag zelf kunt inhuren. En wie heeft er nu meer organisatietalent en ervaring dan deze ceremoniemeesters? Nog niet overtuigd? Lees dan ook mijn blog ‘8 redenen om een professioneel ceremoniemeester in te huren‘.

Ga je trouwen en overweeg je een professioneel ceremoniemeester in te huren? Neem dan gerust contact met me op voor een gratis kennismakingsgesprek. Of bekijk eerst mijn website.

Oldtimer trouwauto huren? 8 Redenen om voor een Fiat 500 te kiezen!

Jullie grote dag komt steeds dichterbij! Veel dingen hebben jullie al geregeld, maar jullie zijn er nog niet uit wat voor trouwvervoer jullie die dag willen. Het moet in ieder geval een toffe trouwauto zijn, iets bijzonders. Dan is een oldtimer Fiat 500 echt iets voor jullie! Nog niet overtuigd? Ik geef je 8 redenen waarom jullie deze knapperd als trouwauto willen!

  1. Een echte eyecatcher als trouwauto
    Jullie willen een bijzondere trouwauto? Die krijg je als je kiest voor een oldtimer Fiat 500. Het is toch net iets anders dan de grote trouwauto’s die je vaak ziet en daardoor heb je veel bekijks onderweg. Mensen toeteren en zwaaien. Dat doen ze zelfs al als ik er gewoon in m’n dagelijkse kloffie in rijd. Kun je nagaan wat een bekijks je hebt als jullie er als knap bruidspaar in rijden! Daarnaast heb je meteen een extra onderdeel voor de aankleding van je feestlocatie. Zet de Fiat 500 op een prominente plaats neer en hij straalt je gasten de hele dag tegemoet.
  1. De oldtimer Fiat 500: een waar fotomodel
    Een oud Fiatje is buitengewoon fotogeniek. Hij doet het dus erg goed op je trouwfoto’s. Jullie kunnen er mooi bij poseren voor de officiële shoots, maar nog leuker zijn de actiefoto’s met de Fiat. Het moment dat de een de ander gaat ophalen, als jullie in de auto stappen op weg naar de ceremonie. En natuurlijk als jullie samen wegrijden. Hoeven jullie alleen nog maar de ceremoniemeester of weddingplanner te tippen dat een Just Married-bord zo leuk zou staan op jullie kleine oldtimer 😉

    Fiat 500 oldtimer trouwauto
    Foto: Oliva Fotografie*

  1. De oldtimer Fiat 500 laat zich makkelijk versieren
    Met zo’n Just Married-bord bijvoorbeeld, en de bijbehorende blikjes erachter. Maar een prachtige bloemenslinger staat hem ook heel goed. En voor de echte vintage uitstraling zet je een mooie ouderwetse koffer achterop het rekje. Dan wordt zo’n oldtimer Fiat 500 nog knapper!
  1. Maak je Italiaanse bruiloft helemaal af
    Ga je voor een Italiaanse bruiloft, dan mag een oude Fiat 500 natuurlijk al helemaal niet ontbreken. Zodra je in de auto stapt, zit je helemaal in de sfeer. Zeker als het zonnetje zich laat zien en jullie trouwlocatie wat achteraf ligt, zodat jullie je met een beetje verbeelding zo in Toscane wanen. Coniferen zijn ineens geen coniferen meer, maar cipressen. Jullie parkeren de Fiat voor de trouwlocatie (eye catcher, weet je nog?) waar jullie elkaar in de late middagzon het ja-woord geven. Als jullie voor het diner naar een andere locatie moeten, is dit een mooi moment voor de blikjes en het Just Married-bord (tip voor de ceremoniemeester). Samen met jullie gasten genieten jullie aan lange, mooi gedekte tafels van antipasti, pasta’s en misschien zelfs wel een pizzaatje voor de kleinste gasten. En natuurlijk is er prosecco! En er zijn speeches. Wie weet zijn er dan zelfs wat typisch Italiaanse handgebaren als de sfeer er echt goed in zit…!
  1. Een oldtimer Fiat 500 is een echte beleving
    Een oude Fiat 500 past moeiteloos in het plaatje van een Italiaanse of vintage bruiloft door zijn uiterlijk, maar zo’n oldtimer rijdt natuurlijk ook heel anders dan een nieuwe auto. Om hem te starten draai je niet gewoon de sleutel om, nee, je moet eerst wat knopjes op het dashboard omzetten. Daarna zet je de starthendel om. En vergeet de choke niet, anders verzuip je de motor en dan kom je niet ver. Klinkt ingewikkeld? Nee, hoor, met een beetje uitleg ben je zo op weg. En als je dan rijdt, moet je zeker ook af en toe toeteren om de beleving helemaal af te maken.

    Binnenkant Fiat 500 oldtimer trouwauto

  1. Less is more
    Zeker als het om trouwauto’s gaat. Als stralend middelpunt hoeven jullie helemaal geen grote glimmende auto of koets te hebben om indruk te maken. Dat doen jullie zelf wel. En, zoals ik al twee keer eerder zei, zo’n klein autootje kun je heel goed inzetten als aankleding van je bruiloft. Met een grote Hummer blokkeer je al gauw de ingang van je feestlocatie.
  1. Het dak eraf voor lange bruidsparen
    Hij mag dan klein zijn, er past meer in zo’n oud Fiatje dan je misschien zou denken. Je moet geen enorme Sissi-jurk met hoepel kiezen als je een oldtimer Fiat 500 als trouwvervoer wilt, maar er kan echt behoorlijk wat kant, tule, satijn en chiffon in. Bang dat je te lang bent? Tot 2 meter pas je prima in een oldtimer Fiat 500. En ben je 2 meter 5, dan doe je gewoon het dak open. Lekker de wind door je haren. Kies dan wel voor een boho-kapsel óf voor extra veel haarlak.
  1. Quality time in de Fiat
    Er mag dan meer in zo’n Fiat passen dan je denkt, een bruidspaar én een chauffeur is toch echt iets te veel gevraagd. Dat betekent dat jullie hem zelf mogen besturen. En dat betekent dat de tijd in die oude Fiat tijd voor jullie zelf is. En dat is best fijn op zo’n intensieve dag waarop je de hele dag omringd bent door mensen. De bruid wordt vaak ’s ochtends vroeg al bijgestaan door de kapper, de visagist en ontroerde moeders/zussen/of vriendinnen die helpen met de jurk. Als jullie foto’s gaan maken, is de fotograaf er natuurlijk bij en de rest van de dag vieren jullie samen met jullie gasten. Heb je als bruid een beetje een ingewikkelde jurk, dan kun je zelfs niet alleen naar de wc! Hoe waardevol is het dan om toch hier en daar wat momentjes samen te hebben? En daar is de Fiat, jullie baken(tje) van rust in een prachtige, maar intensieve dag.

Wil je een oldtimer Fiat 500 als trouwauto huren? Kijk dan eens naar mijn witte Fiat 500. Ik verhuur hem graag aan jullie, zodat hij kan bijdragen aan het nog mooier maken van jullie trouwdag!

*Foto gemaakt door Oliva Fotografie tijdens een styled shoot. De volgende partijen hebben hieraan meegewerkt:
Organisatie: Heart PhotographyOliva FotografieVows and Lilies
Styling + auto: Lots of Love Weddings
Bloemwerk: Kamille Bloemen
Model: Lisa de Graaf
Jurk: Laura van Rooij bruidscouture
Visagie & haarstyling: Beauty on my mind
Taart: Gebakkerij
Donuts: Personaliseerjedonut.nl
Grafisch ontwerp: La Petite Cerise

10 goede redenen om te trouwen in het buitenland

Droom jij ervan om elkaar het ja-woord te geven met je blote voeten in het zand? Of op de top van een zonnige heuvel die uitkijkt over wijnvelden? Of wil je liever trouwen in de sneeuw? Dan kun je natuurlijk heel erg hopen dat de weergoden meewerken op de dag van jullie bruiloft óf je trouwt in het buitenland. Twijfel je nog? Ik geef je tien redenen waarom een bruiloft in het buitenland een goed idee is.

1. Goed weer voor jullie bruiloft verzekerd!
De meeste bruidsparen willen natuurlijk graag een beetje goed weer op hun bruiloft. Logisch. Onder je paraplu van locatie naar locatie rennen voelt toch net wat minder feestelijk dan lekker rustig in het zonnetje lopen. Trouw je in het buitenland, dan zou je je hele bruiloft buiten kunnen doen! Dat hangt natuurlijk wel van de bestemming af, maar de meeste bruidsparen kiezen voor een plaats waar de kans op zonnig weer tijdens de bruiloft heel groot is. Die trouwen in Italië bijvoorbeeld. Of ze trouwen op Ibiza. De kans dat je dan in je trouwjurk door de modder moet waden om nog wat mooie foto’s te maken, is gewoon een stuk kleiner. En dromen jullie van een winterse bruiloft, dan doen jullie er goed aan om te trouwen in Zwitserland. Of je kiest voor een bruiloft in Lapland. Reken maar dat je sneeuw hebt!

2. Geniet van een intieme bruiloft
Kies je voor een trouwlocatie in het buitenland, dan kies je meestal ook voor een intieme bruiloft. Bij een buitenlandse bruiloft maak je geen onderscheid tussen dag- en avondgasten. Alle gasten zijn de hele bruiloft aanwezig en om de kosten een beetje binnen de perken te houden, is het handig om alleen de allerbelangrijkste mensen uit te nodigen voor jullie bruiloft. Dit zijn ook de mensen die met liefde en plezier de reis betalen om jullie mooiste dag(en) bij te wonen. Hoeven jullie dus niet meer het gesprek met jullie (schoon)moeder aan te gaan om te vertellen dat jullie die ene achteroom niet uitnodigen. En jullie collega’s hebben er ook alle begrip voor dat ze geen uitnodiging ontvangen. Zo delen jullie dit mooie moment met de mensen die jullie het allerliefst zijn.


Foto: FunkyBird Photography

3. Een bruiloft van meerdere dagen
Als je bruiloft de mooiste dag van je leven is, waarom zou je dat dan beperken tot één dag? Smeer het lekker uit over een aantal dagen! Als je in het buitenland trouwt is het zelfs heel logisch om je bruiloft over verschillende dagen te verspreiden, want mensen reizen natuurlijk niet voor één dag heen en weer. Vaak komen ze minimaal één dag van tevoren aan en vertrekken ze pas weer de dag na de bruiloft. Dat geeft jullie de kans om de avond voor jullie bruiloft al een gezamenlijke activiteit organiseren. Een welkomstbarbecue met een borrel bijvoorbeeld. Of een tapas-avond als jullie in Spanje trouwen. En bij een Toscaanse bruiloft is een pizza-avond natuurlijk heel toepasselijk.

De dag na de bruiloft kunnen jullie bij een uitgebreid ontbijt of een heerlijke lunch nog samen terugkijken op de dag ervoor. Jullie kunnen er ook voor kiezen om nog iets actiefs te doen met jullie gasten. Regel een rondrit door de omgeving bijvoorbeeld. Of ga samen snorkelen. Iedereen heeft de tijd, niemand hoeft terug naar de orde van de dag.

4. Iedereen mag blijven slapen!
Al jullie gasten blijven lekker logeren. Ofwel op de trouwlocatie zelf of op een locatie in de buurt, waar jullie natuurlijk al lang van tevoren het vervoer voor hebben geregeld. Dat betekent dat jullie jullie trouwdag kunnen afsluiten met een echt knalfeest. Geen gedoe met mensen die tegen wil en dank BOB zijn of met taxi’s die ter plekke geregeld moeten worden. En niemand hoeft de volgende ochtend op tijd uit bed, dus het feest kan tot in de vroege uurtjes doorgaan! Voor eventuele katers hebben jullie de volgende dag natuurlijk een fantastisch ontbijt geregeld.

5. Ontspannen bruiloft
Jullie bruiloft is heerlijk relaxed, omdat niet alleen jullie, maar ook alle gasten dat heerlijke ontspannen vakantiegevoel hebben. Jullie zijn er allemaal lekker een paar dagen uit, genieten van de zon (of de sneeuw) en niemand hoeft voor de bruiloft nog even snel naar kantoor. En dan ziet alles er als vanzelf mooier uit. Alles smaakt net iets lekkerder, ruikt beter. En omdat de bruiloft sowieso over meerdere dagen verspreid is, hoeven jullie ook niet zo veel in één dag te proppen. Resultaat? Iedereen kan optimaal genieten van jullie speciale dag.

6. Themabruiloft? You got it!
Altijd al gedroomd van een themabruiloft? Met een bruiloft in het buitenland krijg je het thema er zo bij. Trouwen jullie in Spanje, dan kun je natuurlijk niet om de tapas en cava heen. En een flamencodanseres en Spaanse gitarist mogen dan ook niet ontbreken. Trouwen jullie in de sneeuw, dan laat je je natuurlijk vervoeren per slee of sneeuwscooter en serveer je glühwein en warme chocomelk. En trouw je op een tropisch eiland, dan is een strandthema zo geregeld.

7. Unieke trouwlocatie
Jullie willen graag een unieke trouwlocatie. Natuurlijk is het geen ramp als jullie in hetzelfde kapelletje trouwen als die ene collega of als jullie voor dezelfde feestlocatie kiezen als je broer, maar hoe leuk is het als jullie trouwlocatie echt van jullie is? En, vooruit, misschien ook van een paar andere bruidsparen, maar de kans is klein dat dat mensen uit jullie directe omgeving zijn. Mooi idee toch, dat jullie vrienden bij het horen van de naam van dat ene plaatsje in Toscane of op Ibiza altijd aan jullie bruiloft terugdenken?

Trouwen in Toscane
Foto: FunkyBird Photography  Styling: Che Chic Weddings  Bloemen: Iaiaflorevents

8. Mooie start van jullie huwelijksreis
Een bruiloft in het buitenland is onder het motto “we zijn er nu toch” een fantastische start van jullie huwelijksreis. Blijf nog wat langer op jullie trouwlocatie om samen na te genieten als alle gasten naar huis zijn. Ga voor een rondreis en ontdek al het andere moois dat de regio waar jullie getrouwd zijn nog te bieden heeft. Of verkas naar een luxe hotel in de buurt om twee weken aan het zwembad te liggen en alle mooie momenten nog eens voorbij te laten komen. De tickets zijn toch al betaald.

9. Trouwen in het buitenland is niet duurder
Natuurlijk kunnen jullie je buitenlandse bruiloft zo gek en zo duur maken als jullie zelf willen, maar dat kan met een bruiloft in Nederland ook. Mensen denken vaak dat trouwen in het buitenland duurder is, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Je nodigt vaak minder gasten uit dan bij een bruiloft in Nederland. En omdat het lastig is om vanuit Nederland alles zelf te regelen in het land waar de bruiloft gaat plaatsvinden, werken de meeste bruidsparen met een weddingplanner. En die weet dan weer precies hoe ze de kosten zo laag mogelijk kan houden.

10. De weddingplanner regelt je buitenlandse bruiloft
Zouden jullie graag in het buitenland willen trouwen, maar vinden jullie het vooral nogal veel gedoe? Huur dan een weddingplanner in! Dat bespaart jullie een hoop werk en stress. Zij weet precies waar je aan moet denken voor een bruiloft in het buitenland. Visa, verzekeringen, vaccinaties, de mooiste trouwlocaties, accommodaties voor jullie gasten. Natuurlijk betaal je daarvoor, maar dankzij het grote netwerk van de weddingplanner, haar kennis en ervaring en de prijsafspraken die ze met haar vaste leveranciers heeft, verdient ze dat geld zo weer terug. De weddingplanner neemt bij een bruiloft in het buitenland vaak ook de rol van ceremoniemeester op zich, zodat al jullie vrienden en familie kunnen genieten van een heerlijk ontspannen bruiloft.

Natuurlijk kunnen jullie kiezen voor een local als weddingplanner, dus die in de buurt van jullie trouwlocatie woont, maar het is nog makkelijker als je kiest voor een Nederlandse weddingplanner. Jullie kunnen gewoon in het Nederlands jullie wensen bespreken, dus jullie hoeven je geen zorgen te maken of jullie Engels (of Italiaans of Spaans!) wel goed genoeg is om alle wettelijke en contractuele punten helder te krijgen. En jullie kunnen regelmatig gewoon face to face afspreken met de weddingplanner. Werkt net wat handiger dan via Skype.

Benieuwd wat ik als weddingplanner voor jullie kan betekenen als jullie willen trouwen in het buitenland? Neem dan contact met me op.

Een droombruiloft zonder stress, zo doe je dat!

Een droombruiloft zonder stress? Schakel een weddingplanner in!

Een weddingplanner? Dat is toch iets voor BN’ers en Amerikaanse bridezilla’s? Nee, hoor. Ook voor jullie als nuchter Hollands bruidspaar heeft een weddingplanner veel voordelen. Ik noem hieronder de belangrijkste.

1. Bakken ervaring
Hoe vaak hebben jullie al een bruiloft georganiseerd? Precies. Een weddingplanner heeft bakken ervaring op dit vlak. Ze weet precies waar je allemaal aan moet denken en wat je wanneer moet regelen om het op jullie grote dag allemaal samen te laten komen. Waarom zouden jullie dan zelf het wiel opnieuw gaan uitvinden?

2. Vaste, betrouwbare leveranciers
De weddingplanner heeft zo haar adresjes. Van die bakker bijvoorbeeld, die prachtige en overheerlijke bruidstaarten maakt voor een schappelijke prijs. Of van die fantastische band, die ieder publiek binnen no time op de dansvloer heeft staan. Natuurlijk werkt ze alleen samen met betrouwbare partijen, zodat er geen drama’s zijn als een dubbelgeboekte feestlocatie of een cateraar die even vergeten was dat de bruid allergisch is voor schaal- en schelpdieren.

3. Een trouwdag zonder stress
Met een weddingplanner kun je zonder stress genieten van jullie trouwdag én van alle voorbereidingen. Alle wensen en vragen bespreken jullie met haar, zij regelt het met de leveranciers en jullie gasten. Wel zo overzichtelijk. En als sommige dingen wat minder soepel lopen, lost zij het voor jullie op. Zo kunnen jullie al in de aanloop naar jullie grote dag in de genietmodus stappen.

4. Weddingplanner en ceremoniemeester in één
De weddingplanner neemt op jullie trouwdag zelf ook vaak de rol van ceremoniemeester op zich. Superhandig, want de weddingplanner kan de planning van jullie grote dag inmiddels dromen. Ze weet precies wie waar wanneer moet zijn. Zij heeft op die dag bovendien maar één missie: jullie een onvergetelijke dag bezorgen. Kies je iemand uit je familie of vriendenkring als ceremoniemeester, dan heeft diegene twee petten op. Aan de ene kant moet hij of zij zorgen dat alles goed verloopt, aan de andere kant willen jullie natuurlijk ook dat hij of zij als gast van de bruiloft kan genieten.

Weddingplanner
Weddingplanner Lotte van Lots of Love Weddings aan het werk als ceremoniemeester. Foto: Bruno y Garea

5. Bruiloft binnen budget
De weddingplanner bewaakt jullie budget. Ze kan jullie precies vertellen wat jullie droombruiloft kost. Is dat net iets – of véél – meer dan jullie kunnen of willen besteden aan jullie bruiloft, dan weet zij waar je kunt besparen. En dankzij de prijsafspraken die ze met leveranciers maakt, zijn jullie met een weddingplanner op sommige gebieden goedkoper uit dan wanneer jullie de bruiloft helemaal zelf zouden organiseren. Zo verdient ze zichzelf terug.

6. Pinterestwaardige styling
Hebben jullie de hele styling van jullie bruiloft al bij elkaar gezocht op Pinterest en Instagram? De weddingplanner maakt het werkelijkheid! Nog helemaal geen ideeën over styling? Ook geen probleem. De weddingplanner heeft heel veel goede ideeën voor een mooie styling dankzij haar ervaring en creativiteit. En, vooruit, ook dankzij Pinterest.

7. De Onbezorgde Bruiloft Helpdesk
De weddingplanner heeft maar één missie: jullie een onbezorgde droombruiloft bezorgen. Daarom staat ze altijd klaar om jullie vragen te beantwoorden. Van “Hoe zit dat nou eigenlijk met die kousenband?” tot “Heb je aan een rustig plaatsje voor een campingbedje gedacht, zodat ons bruidsmeisje een dutje kan doen?” En waar sommige vrienden en familie naast jullie bruiloft ook nog andere dingen belangrijk lijken te vinden (snap jij dat nou?), kun je met een weddingplanner eindeloos blijven kletsen over jullie bruiloft. Hoe fijn is dat?

Willen jullie ook een onbezorgde bruiloft? Neem dan gerust contact met me op! Ik kom graag een keer bij jullie langs om te bespreken wat de mogelijkheden zijn!

Lotte Vogels
Lots of Love Weddings

8 redenen om een professioneel ceremoniemeester in te huren

Yes! Jullie gaan trouwen! Een ceremoniemeester helpt jullie bij de organisatie van de mooiste dag van jullie leven. Veel bruidsparen vragen iemand die dicht bij hen staat om deze taak op zich te nemen. Maar wist je dat je ook een professioneel ceremoniemeester kunt inhuren? Ik geef je 8 redenen om een professioneel ceremoniemeester in te huren.

1.) De ervaring van een professioneel ceremoniemeester is goud waard
Een professioneel ceremoniemeester heeft al zoveel verschillende bruiloften gezien dat ze precies weet waar je allemaal aan moet denken. En als jullie graag een unieke bruiloft willen die helemaal bij jullie past, dan weet zij wat er mogelijk is.

2.) Draaiboek van bed tot taxi
Een professioneel ceremoniemeester legt alles vast in een uitgebreid draaiboek. Van het moment dat jullie op je trouwdag uit je bed stappen tot aan het moment dat de taxi jullie ’s avonds thuis of bij een hotel afzet. Zo weten jullie zeker dat jullie niks vergeten.

3.) Professioneel ceremoniemeester? Professioneel probleemoplosser!
Je kunt een bruiloft nog zo gedetailleerd vastleggen in een draaiboek, onverwachte gebeurtenissen kun je nooit helemaal voorkomen. Gelukkig is een professioneel ceremoniemeester op alles voorbereid. Glas rode wijn over je jurk? Trouwambtenaar die vaststaat in het verkeer? De ceremoniemeester lost het op. 

4.) Vast aanspreekpunt voor alle leveranciers 
Om een bevriende ceremoniemeester te ondersteunen, regel je misschien toch zelf nog wat dingen of je vraagt andere vrienden om te helpen. Kies je voor een professioneel ceremoniemeester, dan kun je met een gerust hart alles aan haar overlaten. Eén aanspreekpunt voor alle leveranciers. Wel zo overzichtelijk.

5.) Vast aanspreekpunt voor je gasten
Een extra kussentje voor tante Margriet. Een vegetarisch diner voor je beste vriendin en glutenvrije taart voor jullie nichtje. Je laat het met een gerust hart over aan de ceremoniemeester die je hebt ingehuurd. Hoeft niemand tijdens het diner op zoek naar een verlengkabel voor de sketch van de vriendengroep.

6.) Een bruiloft in stijl
Als bruidspaar besteden jullie natuurlijk veel aandacht aan hoe jullie er zelf uitzien op jullie trouwdag. Maar er zijn meer dingen die gestyled moeten worden. Willen jullie decoraties op de trouwlocatie? En hoe willen jullie de tafels dekken voor het diner?  Een professioneel ceremoniemeester helpt jullie hierbij. Ze barst van de ideeën en weet precies wat er mogelijk is. En ze heeft de juiste contacten om het te realiseren.

7.) Alles en iedereen op tijd op de juiste plaats
Een professioneel ceremoniemeester zorgt ervoor dat het trouwdraaiboek tot in detail uitgevoerd wordt. Ze zorgt ervoor dat iedereen overal op tijd is en dat de juiste spullen aanwezig zijn. Zij heeft het spiekbriefje paraat als jullie je geloften gaan uitspreken en ze weet waar het bruidsboeket is als je dat wilt gaan gooien.

8.) Een zorgeloze bruiloft voor jullie en jullie gasten
Maar de allerbelangrijkste reden om een professioneel ceremoniemeester in te huren is dat zij jullie alles uit handen neemt. Dankzij haar kunnen jullie als bruidspaar echt genieten van een zorgeloze bruiloft, samen met alle mensen die jullie dierbaar zijn.


Willen jullie mij inhuren als professioneel ceremoniemeester? Neem dan contact met me op. Dan kom ik graag een keer langs om jullie wensen en de mogelijkheden te bespreken!

Lotte Vogels, weddingplanner en professioneel ceremoniemeester bij Lots of Love Weddings. Foto: Bruno y Garea